Dit zijn de grootste irritaties op Vinted

Dit zijn de grootste irritaties op Vinted

Vinted is een veel gebruikte platform en enorm populair geworden. In een eerder artikel schreef ik over kopen en verkopen op Vinted met diverse tips hoe je ervoor zorgt dat je ook echt verkoopt op deze platform. Ondanks dat het zo populair is geworden en ook nog eens duurzaam, zijn er ook ontzettend veel irritaties die men ondervindt op Vinted. Enkelen van deze irritaties ondervind ik zelf maar via een Facebook groep zie ik hier ook heel veel over voorbij komen. Dat gaf mij een kans om hierover te schrijven! Dit zijn de grootste irritaties op Vinted.

Bundels aanvragen en niet meer reageren

Op Vinted heb je de mogelijkheid om bundels in te stellen, velen maken hier gebruik van waaronder ook ik. Met een bundel ontvang je meer korting en dit scheelt ook weer verzendkosten! Wat vaak gebeurt, en echt een grote irritatie is onder vele verkopers, is dat je een bundel aanvraag krijgt van een koper en vervolgens niet meer reageren. Dit irriteert mij als verkoper op Vinted enorm, omdat ik zelf het idee krijg dat iemand echt oprecht een bundel wil kopen en je hier ook moeite in steekt.

Direct een bericht in je inbox na het toevoegen van een favoriet

Je kent het wel, op Vinted heb je de mogelijkheid om een artikel als favoriet toe te voegen. Handig voor later als je het toch wil aanschaffen of een melding krijgt dat het artikel in prijs is verlaagd. Niets is meer irritant dan een artikel toevoegen aan je favorieten en binnen één seconde een bericht in je inbox ontvangen met de vraag of je interesse hebt of gelijk een bod toegestuurd krijgt. Natuurlijk heb ik interesse, maar of ik het wil kopen is een tweede. Het knopje favorieten is er niet voor niets.

Flink afbieden

Wanneer ik een artikel upload en ik hier € 15,00 voor vraag, dan kan ik mij voorstellen dat iemand € 12,50 biedt. Een redelijk bedrag, maar wat er ook vaak gebeurt is dat een koper enorm onder de vraagprijs zit zoals een euro of € 5,00. Totaal niet realistisch! Vervolgens als je toch akkoord gaat, kopen ze het vervolgens niet.

Een lagere review ontvangen omdat koper het artikel niet past

Op Vinted willen wij het liefst voor iedere verkoop 5 sterren ontvangen! Hoe meer reviews hoe beter. Helaas komt het soms voor dat iemand besluit je maar 4 sterren te geven omdat koper het artikel niet past! Helaas, daar kunnen wij als verkopers niets aan doen. Dat je een maatje S van mij besteld maar toch een M nodig bleek te hebben, is geen fout van mij als verkoper. Irritatie nummer 1 dit!

Bestellingen die nooit lijkt te komen

Onlangs had ik wat besteld en na 3 dagen nog geen melding ontvangen te hebben dat de koper mijn artikelen heeft toegestuurd. Uiteindelijk zag ik dat haar account op vakantie stond en ik vroeg haar waar mijn bestelling bleef. Ze was op vakantie en zou dit na haar vakantie toesturen… Hier zit ik dus niet op te wachten! Wanneer ik iets verkoop, dan verzend ik het nog dezelfde dag. Uiterlijk de volgende dag en alles is behalve leuk dan heel lang wachten op een artikel die je hebt gekocht.

Het retourbeleid

Er zijn verkopers die een artikel als “nieuw zonder prijskaartje” plaatsen en wanneer je het artikel vervolgens ontvangt, blijkt het toch gedragen te zijn en het er totaal niet uit te zien. Dat betekent maar een ding, terugsturen! Het is alleen van de zotte dat je als koper zijnde dan ook nog eens de retourkosten moet betalen en je hier dus geld op verliest!

Pakket dat niet opgehaald word

Ook zo irritant, je hebt het artikel meteen toegestuurd en vervolgens besluit de koper pas na 7 dagen het pakket op te halen bij een Homerr of DHL punt. Dit betekent dat jij je geld nog niet krijgt toegestuurd, pas nadat de koper het heeft opgehaald en op oke heeft gedrukt. Dit is echt een mindere kant van Vinted.

Wachten op uitbetalingen van Vinted

Ook dit is een discussiepuntje. Heel veel koper sparen hun geld op en laten dit pas uitbetalen bij bijvoorbeeld € 350,00. Lekker spaarcentje zul je denken. Helaas blijkt het in praktijk anders te werken en moet je soms weleens anderhalve maand wachten op je verdiende centen!

Een gekocht artikel niet ontvangen!

Dit is zo frustrerend, je koopt een artikel en de verkoper stuurt het je nooit toe. Vooral als je iets graag wil hebben en het komt gewoon niet jouw kant op. Persoonlijk vind ik dat deze verkopers maximaal 3 waarschuwingen moeten krijgen en vervolgens een ban erop. Want dit gebeurt echt nog teveel op Vinted helaas.

Moeilijk contact krijgen met Vinted

Via Vinted is het enorm lastig om contact te krijgen met de klantenservice. Je hebt een hele standaard vragenlijst wat soms ook niet altijd even duidelijk is. Wanneer je een e-mail stuurt ontvang je hier helaas nooit een reactie op. Zonde, want een platform als Vinted kan dit wel enorm goed gebruiken vind ik zelf.


2 gedachten over “Dit zijn de grootste irritaties op Vinted”

  • Leuk dit te lezen. Heb allemaal dezelfde ervaringen . Ik heb ook leuke ervaringen maar kan er soms stress doorhebben ook wat ik wel erg vind 🙈. Zelfs doordat ik hoop steeds dat de pakjes goed toegekomen etc … dan denk ik vaak om poosje Vinted niet te bezoeken …

    • Ik herken je mening hier volledig in! Het geeft een hoop stress mee. Ik vind het jammer dat Marktplaats niet meer zo goed loopt que het verkopen van kleding. Anders blijft dat toch mijn meest favoriete applicatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *